Type to search

ΧΑΝΤΜΠΟΛ

Νίκι Λάουντα: ‘Ενας θρύλος της Formula 1

Share

Ο Νίκι Λάουντα ήταν ένας από τους κορυφαίους πιλότους της Formula 1. Αποτέλεσε μαχητής στην ζωή αλλά και στην άσφαλτο που τόσο αγαπούσε. Σαν σήμερα, 20 Μαΐου 2019,  ο Νίκι Λάουντα πέθανε κατά τη διάρκεια του ύπνου του.

Οι σύγκρουση με την οικογένεια του

Ο Αντρέας Νικολάους Λάουντα γεννήθηκε στη Βιέννη, στις 22 Φεβρουαρίου του 1949. Ήταν γιός μιας επιχειρηματικής οικογένειας. Οι γονείς του τον προόριζαν για διάδοχο των επιχειρήσεων χάρτου , όμως το πάθος του για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό τον οδήγησε σε άλλα μονοπάτια. Τότε η σύγκρουση με την οικογένεια του ήταν μεγάλη, τόσο που ο Νίκι παραιτήθηκε από τα οικονομικά δικαιώματα του. Η ρήξη ήταν οριστική και όταν άρχισε το ταξίδι του στην Formula 1 αναγκάστηκε να πάρει δάνειο καθώς χρειαζόταν οικονομική αρωγή.

 Ο Νίκι Λάουντα κατευθείαν στα βαθιά…

Το 1972, πρωτοεμφανίστηκε στην Φόρμουλα 1 με την ομάδα της Μαρτς και το 1974 μεταπήδησε στην Φεράρι, που βρισκόταν υπό αναδιοργάνωση. Τον επόμενο χρόνο φανέρωσε το πλούσιο ταλέντο και σε συνδυασμό με την ποιότητα του μονοθεσίου του, κατέκτησε τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο.

Το φρικτό ατύχημα

Το ημερολόγιο έδειχνε 1η Αυγούστου 1976. Αγώνας στην Γερμανία στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ. Το μονοθέσιο του πέφτει πάνω σε έναν διαχωριστικό τοίχο και σε δευτερόλεπτα παίρνει φωτιά. Τρόμος, ανησυχία. Ο Λάουντα έμεινε παγιδευμένος για σχεδόν ένα λεπτό μέσα στο κόμπιτ. Όλοι σκέφτηκαν το χειρότερο σενάριο. Τρείς οδηγοί τον ανασέρνουν  ζωντανό αλλά με σοβαρά εγκαύματα στο πρόσωπο του. Οι εικόνες του ατυχήματος …ανατριχιαστικές.

Ο Λάουντα όμως ήταν ένας ‘’τρελάκιας’’ που ζούσε και ανέπνεε για αυτό που έκανε. Έξι εβδομάδες αργότερα, και παρόλο που βρισκόταν υπό ιατρική παρακολούθηση  αφήνει όλο τον μηχανοκίνητο κόσμο άφωνο ,ταξίδεψε στην Ιταλία για να πάρει μέρος στο Γκραν Πρι της Μόντσα. Εκείνη τη χρονιά, έδινε μάχη για τον τίτλο μέχρι και τον τελευταίο αγώνα με τον μεγάλο του αντίπαλο, τον Βρετανό Τζέιμς Χαντ, ο οποίος τελικά στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής. Αυτή η επική αναμέτρηση, που αν μη τι άλλο αποκάλυψε τον κάθε άλλο παρά συνηθισμένο χαρακτήρα του Αυστριακού οδηγού, βρίσκεται στο επίκεντρο της πλοκής της ταινίας του Ρον Χάουαρντ «Rush» (2013).

Η απόφαση που ξανά πήρε πίσω..

Το 1977 κατακτάει το δεύτερο παγκόσμιο πρωτάθλημα του, και δύο χρόνια αργότερα αποσύρεται από τους αγώνες για να αφοσιωθεί  στις επιχειρηματικές του δραστηριότητες, ιδρύοντας την Lauda Air, την πρώτη του αεροπορική εταιρεία. Οι αιθέρες ήταν το άλλο του πάθος. Όμως η Formula 1 δεν είχε σβήσει ακόμα από μέσα του. Επανέκαμψε το 1982 στην αυτή τη φορά στο τιμόνι μιας ΜακΛάρεν. Με την αγγλική ομάδα κατέκτησε τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή το 1984, για τρίτη και τελευταία φορά.

Μετά το τέλος της καριέρας του, ο Λάουντα συνέχισε με άλλα καθήκοντα. Υπήρξε σύμβουλος της Φερράρι, επικεφαλής της αγωνιστικής ομάδας της Τζάγκουαρ, σχολιαστής της γερμανικής τηλεόρασης, μη εκτελεστικός πρόεδρος και μέτοχος της ομάδας Μερσέντες-Πετρόνας.

Το ατύχημα τελικά αποδείχτηκε μοιραίο

Τα τοξικά αέρια που είχε εισπνεύσει στο παραλίγο μοιραίο ατύχημα του 1976 επηρέασαν τον οργανισμό του. Έπειτα από δύο μεταμοσχεύσεις νεφρών το 1997 και το 2005, χρειάστηκε να υποβληθεί σε επείγουσα επέμβαση μεταμόσχευσης πνεύμονα τον Αύγουστο του 2018. Ο Νίκι Λάουντα πέθανε στον ύπνο του, στο σπίτι του στην Βιέννη, στις 20 Μαΐου 2019, σε ηλικία 70 ετών. Από τους δύο γάμους του και από μια εξωσυζυγική του σχέση είχε αποκτήσει συνολικά πέντε παιδιά.

Tags:

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *