Νικητής στην αρένα ο Χάμιλτον και τώρα στα ίσα!

Ο Λιούις Χάμιλτον ήταν ο μεγάλος νικητής του επεισοδιακού Γκραν Πρι της Σαουδικής Αραβίας. Ο Χάμιλτον με αυτήν τη νίκη έπιασε στην κορυφή της βαθμολογίας τον Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος τερμάτισε δεύτερος ενώ το βάθρο συμπλήρωσε ο ομόσταβλος του Χάμιλτον στην Μερσέντες, Βάλτερι Μπότας, προσπερνώντας τον Εστεμπάν Οκόν λίγα μέτρα πριν τον τερματισμό.

Όλα καλά μέχρι την εγκατάλειψη του Μικ Σουμάχερ

Το πρώτο Γκραν Πρι Σαουδικής Αραβίας στην ιστορία ξεκίνησε πολύ ομαλά, παρά τις συζητήσεις που είχαν προκύψει τις προηγούμενες ημέρες για την καταλληλότητα της πίστας με αφορμή κάποιες σφοδρές συγκρούσεις που συνέβησαν στην αρχή του 3ημέρου. Όταν έσβησαν τα πέντε κόκκινα φώτα, πραγματοποιήθηκε μία ομαλή εκκίνηση χωρίς ιδιαίτερες συγκινήσεις. Οι πρώτοι 5 οδηγοί διατήρησαν τις θέσεις τους στον πρώτο γύρο και η κατάταξη διαμορφώθηκε ως εξής: Χάμιλτον 1ος, Μπότας 2ος, Φερστάπεν 3ος, Λεκλέρ 4ος και Πέρεζ 5ος.

Εγκατάλειψη Σουμάχερ και Safety Car

Στον  9ο γύρο ο Μικ Σουμάχερ βάζει φωτιά στο Γκραν Πρι. Ο Γερμανός χάνει τον έλεγχο της Χάας στο σύμπλεγμα των στροφών 21 και 22 (στο ίδιο σημείο είχε τρακάρει και ο Λεκλέρ στα ελεύθερα δοκιμαστικά) και προσκρούει στις μπαριέρες. Η εγκατάλειψη του Σουμάχερ έφερε άμεσα το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα για να οριοθετήσει το ρυθμό και να μπορέσουν οι άνθρωποι της πίστας να μαζέψουν το μονοθέσιο του Σουμάχερ και να αποκαταστήσουν τις ζημιές που προκλήθηκαν στην πίστα για λόγους ασφαλείας. Οι περισσότεροι οδηγοί που βρίσκονταν ψηλά στην κατάταξη, μεταξύ των οποίων και οι Χάμιλτον, Μπότας, Πέρεζ αποφάσισαν να επισκεφθούν τα πιτς για να πραγματοποιήσουν την υποχρεωτική αλλαγή ελαστικών επωφελούμενοι την παρουσία του Safety Car στην πίστα, αντικαθιστώντας τη μέση γόμα με σκληρή, γλιτώνοντας περίπου 10 δευτερόλεπτα. Άλλοι όπως ο Φερστάπεν, ο Οκόν και ο Ρικιάρντο επέλεξαν να ρισκάρουν και να παραμείνουν μέσα στην πίστα ακολουθώντας εναλλακτική στρατηγική. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η κατάταξη να διαμορφωθεί ως εξής: 1ος Φερστάπεν, 2ος Χάμιλτον, 3ος Μπότας, 4ος Οκόν, 5ος Ρικιάρντο.

Κόκκινη σημαία και επεισοδιακή επανεκκίνηση

Ενώ το αυτοκίνητο ασφαλείας βρίσκεται στην πίστα ήδη 5 γύρους, οι αγωνοδίκες αποφασίζουν να διακόψουν τον αγώνα, ρίχνοντας κόκκινη σημαία, προκειμένου να ολοκληρωθούν γρηγορότερα οι επισκευές στις μπαριέρες που καταστράφηκαν από το ατύχημα που είχε ο Σουμάχερ. Η κόκκινη σημαία επιφέρει την απόλυτη ανατροπή σκηνικού. Όλα τα μονοθέσια επιστρέφουν στα πιτς μέχρι να οριστεί η επανεκκίνηση του αγώνα και εκεί έχουν δικαίωμα να προχωρήσουν σε αλλαγή ελαστικών. Όπως καθίσταται σαφές οι οδηγοί που δεν είχαν πραγματοποιήσει pit stop μέχρι εκείνη τη στιγμή (Φερστάπεν, Οκόν, Ρικιάρντο) απέκτησαν ένα τεράστιο πλεονέκτημα αφού πραγματοποίησαν μία δωρεάν αλλαγή ελαστικών. Πλέον ο Μαξ Φερστάπεν βρισκόταν μπροστά από τον έτερο διεκδικητή του τίτλου Λιούις Χάμιλτον πραγματοποιώντας, και με τη βοήθεια της τύχης, μία μεγάλη ανατροπή. Λίγα λεπτά αργότερα, η κόκκινη σημαία έφυγε και τα μονοθέσια (αφού συνοδεύτηκαν για έναν γύρο από το αυτοκίνητο ασφαλείας) παρατάχθηκαν στην πίστα για μία ακόμα στατική εκκίνηση. Η κατάταξη πριν την επανεκκίνηση ήταν ως εξής:

Τα 5 φώτα σβήνουν και έχουμε και πάλι αγώνα. Ο Λιούις Χάμιλτον πραγματοποιεί μία εξαιρετική εκκίνηση και προσπερνά τον Μαξ Φερστάπεν, καταφέρνοντας να στρίψει 1ος. Ο Ολλανδός οδηγός της Ρεντ Μπουλ όμως δεν αποδέχθηκε το προσπέρασμα του Χάμιλτον και με έναν παράτυπο τρόπο, κόβοντας το σικέιν, ξαναπέρασε τον Χάμιλτον, επιστρέφοντας κάθετα στην πίστα με έναν πολύ επικίνδυνο τρόπο. Ο Χάμιλτον πάτησε φρένο για να αποφύγει την σύγκρουση που θα έδινε τέλος στις ελπίδες του για τον τίτλο και ο Οκόν εκμεταλλευόμενος τη συγκεκριμένη μάχη κατάφερε να περάσει και αυτός τον Χάμιλτον και να βρεθεί από την 4η στη 2η θέση. Στις πιο πίσω θέσεις ο Λεκλέρ είχε επαφή με τον Πέρεζ με τον Μεξικανό να καταστρέφει το μονοθέσιό του αφού προσέκρουσε στον τοίχο, την ίδια στιγμή που ο Μαζέπιν είχε σφοδρή σύγκρουση με τον Ράσελ με αμφότερους τους οδηγούς να τίθενται εκτός αγώνα. Μετά τις 3 εγκαταλείψεις των Πέρεζ,Μαζέπιν και Ράσελ η πίστα γέμισε θραύσματα και η παρουσία νέας κόκκινης σημαίας ήταν αναπόφευκτη, έχοντας ως αποτέλεσμα την επιστροφή όλων των μονοθεσίων στο pit lane.

 

Διαπραγματεύσεις, 2η επανεκκίνηση και ιπτάμενος Φερστάπεν

 Κατά την περίοδο της 2ης κόκκινης σημαίας υπήρξε ιδιαίτερη αναταραχή. Οι άνθρωποι της Μερσέντες ήταν έξαλλοι από την ξεκάθαρη παράβαση του Φερστάπεν και ζητούσαν από την FIA την τιμωρία του. Ο αγωνιστικός διευθυντής της FIA, Μάικλ Μάσι, πρότεινε στην Ρεντ Μπουλ να ξεκινήσει ο Φερστάπεν από την 3η θέση, πίσω από τον 2ο Λιούις Χάμιλτον για να μην γίνει περαιτέρω διερεύνηση στο συμβάν της πρώτης στροφής της επανεκκίνησης. Όπως ήταν λογικό, οι άνθρωποι της Ρεντ Μπουλ αποδέχθηκαν την προσφορά του Μάσι και η κατάταξη για τη δεύτερη επανεκκίνηση του αγώνα διαμορφώθηκε ως εξής: 1ος Οκόν, 2ος Χάμιλτον, 3ος Φερστάπεν, 4ος Μπότας, 5ος Ρικιάρντο.

Στη δεύτερη επανεκκίνηση η Ρεντ Μπουλ παίρνει την απόφαση να βάλει στον Φερστάπεν μέση γόμα, τη στιγμή που οι Οκόν και Χάμιλτον αποφάσισαν να παραμείνουν με την σκληρή. Όπως έδειξε η συνέχεια, απόφαση της Ρεντ Μπουλ ήταν εξαιρετική. Ο Φερστάπεν «πέταξε» στη 2η επανεκκίνηση και με μία τρομερή βουτιά στα φρένα, κατάφερε να προσπεράσει στην πρώτη στροφή τους Οκόν και Χάμιλτον. Αφού ο Φερστάπεν οδηγούσε την κούρσα, ο Χάμιλτον βρισκόταν στην 3η θέση πίσω από τον Οκόν και έπρεπε να τον προσπεράσει όσο το δυνατόν πιο σύντομα αν ήθελε να εξαντλήσει τις πιθανότητές του για τη νίκη. Πράγματι ο Βρετανός στον επόμενο γύρο (στον 18ο γύρο), κατάφερε να απαλλαχθεί από το εμπόδιο του Οκόν, σκαρφαλώνοντας στην 2η θέση και πλεόν είχε μπροστά του μόνο τον μεγάλο του αντίπαλο.

Μάχη στην αρένα της Σαουδικής Αραβίας

Ο Χάμιλτον ήταν πιο γρήγορος από τον Φερστάπεν και στον 36ο γύρο ήταν η ώρα του για να επιτεθεί. Ο Βρετανός πήρε το slipstream στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού και σε συνδυασμό και με τη βοήθεια του DRS προσπέρασε τον Φερστάπεν. Όμως απ’ό,τι φάνηκε υπολόγιζε χωρίς τον ξενοδόχο. Ο Φερστάπεν για μία ακόμα φορά όχι απλά δεν συναίνεσε στο προσπέρασμα, αλλά πραγματοποιώντας έναν επικίνδυνο ελιγμό, κόβοντας για 2η φορά στην πρώτη στροφή απαγόρευσε στον Χάμιλτον να στρίψει και παρέμεινε μπροστά του. Όπως ήταν αναμενόμενο αυτό το περιστατικό προκάλεσε την οργή του Χάμιλτον και της Μερσέντες οι οποίοι ζητούσαν από την FIA να επιληφθεί του θέματος. Η FIA έδωσε εντολή στην Ρεντ Μπουλ να ενημερώσει τον Φερστάπεν ότι πρέπει να παραχωρήσει τη θέση του στον Χάμιλτον. Η Ρεντ Μπουλ το έκανε, ζητώντας του να το κάνει στρατηγικά και ο Ολλανδός υπάκουσε. Έναν γύρο μετά, στον 37ο γύρο, ο Φερστάπεν άρχισε να επιβραδύνει στο σημείο ανίχνευσης DRS. Όμως από την Μερσέντες δεν είχαν ενημερώσει τον Χάμιλτον για την πραγματοποίηση της αλλαγής των θέσεων. Αυτό σε συνδυασμό με ένα απότομο φρενάρισμα του Φερστάπεν στη μέση της πίστας, αιφνιδίασε τον Χάμιλτον και η σύγκρουση ήταν αναπόφευκτη. Ο Χάμιλτον έπεσε στο πίσω μέρος του Φερστάπεν και τραυμάτισε ελαφρώς την μπροστινή του αεροτομή. Οι αγωνοδίκες σημείωσαν τα συμβάντα και τα εξέταζαν για να πάρουν κάποια απόφαση. Στον 42ο γύρο ο Φερστάπεν επιβράδυνε στο ίδιο σημείο που είχε επιβραδύνει λίγους γύρους πριν αφήνοντας τον Χάμιλτον να περάσει, παίρνοντας όμως έξυπνα το πλεονέκτημα του DRS. Έτσι ο Ολλανδός κατάφερε να ανακτήσει άμεσα την 1η θέση. Κάπου εκεί όμως έκανε την εμφάνισή της η πρώτη απόφαση των αγωνοδικών. Οι αγωνοδίκες έδωσαν 5 δευτερόλεπτα ποινή στον Φερστάπεν για το συμβάν του 36ου γύρου και εκεί οι πιθανότητες του Ολλανδού για νίκη ελαχιστοποιήθηκαν, αφού η διαφορά του με τον Χάμιλτον ήταν μικρότερη του ενός δευτερολέπτου. Σαν να μην έφτανε αυτό για τον Φερστάπεν, στο τέλος του 43ου γύρου, ο Χάμιλτον τον προσπέρασε στα ίσα, χωρίς να πραγματοποιηθεί κάποιο ευτράπελο αυτή τη φορά και ουσιαστικά κλείδωσε τη νίκη. Ο Χάμιλτον αφού προσπέρασε τον Φερστάπεν είχε τρομερό ρυθμό και κατέβαζε συνεχώς τον ταχύτερο γύρο και έτσι ολοκλήρωσε τον αγώνα με το απόλυτο των 26 βαθμών, αφού κέρδισε έχοντας και τον ταχύτερο γύρο. Ο Φερστάπεν τερμάτισε 2ος και δέχθηκε μετά το τέλος του αγώνα μία ακόμα ποινή 10 δευτερολέπτων που δεν επηρέασε το αποτέλεσμα. Ο Μπότας σε μία συγκλονιστική μάχη κατάφερε να περάσει τον Οκόν κυριολεκτικά στο νήμα και πήρε το βάθρο, αφήνοντας τον οδηγό της Αλπίν στην 4η θέση.

Όλα κρίνονται στο Άμπου Ντάμπι !

Μετά τα αποτελέσματα του Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας οι δύο μονομάχοι ισοβαθμούν στην κορυφή του Πρωταθλήματος με 369,5 βαθμούς και όλα θα κριθούν στην τελική στροφή του Πρωταθλήματος, στο Grand Prix του Άμπου Ντάμπι. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε περίπτωση ισοβαθμίας πρωταθλητής στέφεται ο Μαξ Φερστάπεν γιατί έχει 9 νίκες έναντι 8 του Λιούις Χάμιλτον. Ο Χάμιλτον για να πάρει τον τίτλο – και να γίνει ο κορυφαίος σε παγκόσμιους τίτλους στην ιστορία της Φόρμουλα 1 με 8- θέλει να έχει ένα αποτέλεσμα εντός της βαθμολογούμενης 10αδας καλύτερο από του Φερστάπεν. Ο Φερστάπεν από την άλλη για να κατακτήσει τον πρώτο τίτλο της καριέρας του χρειάζεται είτε ένα καλύτερο αποτέλεσμα από τον Χάμιλτον, είτε να μην βαθμολογηθούν και οι 2, είτε να τερματίσει 10ος έχοντας τον ταχύτερο γύρο τη στιγμή που ο Χάμιλτον θα τερματίζει 9ος.

Το φετινό πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 είναι το πιο ενδιαφέρον των τελευταίων ετών και όλοι περιμένουμε με κομμένη την ανάσα τον τελευταίο αγώνα που θα κρίνει τον πρωταθλητή. Άλλωστε είναι χαρακτηριστικό ότι μετά από 5 χρόνια και το 2016, όταν στέφθηκε πρωταθλητής ο Ρόσμπεργκ στη μάχη του με τον Λιούις Χάμιλτον, είναι η πρώτη φορά που ο πρωταθλητής θα κριθεί στο τελευταίο Grand Prix της σεζόν. Θα κατακτήσει ο Λιούις Χάμιλτον τον 8ο τίτλο της καριέρας του γράφοντας ιστορία με νέο παγκόσμιο ρεκόρ τίτλων ή θα κατακτήσει τον 1ο του τίτλο ο Μαξ Φερστάπεν σπάζοντας την κυριαρχία της Μερσέντες μετά από 7 χρόνια; Οι απαντήσεις θα δοθούν στις 15:00 της Κυριακής (10/12) στο Yas Marina Circuit του Άμπου Ντάμπι.

Νικόλας Κατσαΐτης

Leave a Reply