Type to search

ΑΓΓΛΙΑ

Ηνωμένο Βασίλειο: σε ανησυχία για την ποιότητα της Ε10 οι οδηγοί.

Share

Καθετί καινούργιο δεν σημαίνει απαραίτητα πως είναι καλύτερο από το προηγούμενο. Οι Άγγλοι οδηγοί χαρακτήρισαν ως «δολοφόνο κινητήρα» το νέο καύσιμο Ε10.

 

Στην περίπτωση της βενζίνης Ε10 είναι μια πρόσμιξη βιοκαυσίμων με ορυκτά καύσιμα. Η ανάγκη περιορισμού εκπομπής αέριων ρύπων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου έχει οδηγήσει στην δημιουργία του συγκεκριμένου είδος καυσίμου, όπου περιέχει στην σύνθεσή του 10% βιοαιθανόλη (για αυτό και Ε10), ενώ στη βενζίνη Ε5 υπάρχει 5%.

 

 

Η απλή αμόλυβδη με αριθμό οκτανίων 95 και 98 ονομάζεται Ε5, η αμόλυβδη 95 Ε10 αντιστοιχεί στην Ε10 και η super βενζίνη 100 οκτανίων με την ετικέτα Ε85.

 

Αρκετά οχήματα όπως φαίνεται έχουν κινητήρες που δεν μπορούν να διαχειριστούν τον διπλασιασμό της περιεκτικότητας σε αιθανόλη, μιας και απορροφά την υγρασία από την ατμόσφαιρα. Αποτέλεσμα, μικροφθορές σε σωληνάκια καυσίμου, ρεζερβουάρ, καμένες φλάντζες κεφαλής, αλλοιώσεις σε μέταλλα και πλαστικά. Ειδικά τα μοντέλα με έτος κατασκευής πριν το 2011 δεν έχουν συμβατότητα με την Ε10.

 

 

Οι οδηγοί κατηγορούν το νέο καύσιμο E10 ως «αστείο» για προβλήματα απόδοσης και τιμής.

 

Οι οδηγοί έχουν εκφράσει την απογοήτευσή τους για την Ε10 βενζίνη, καθώς αντιμετώπισαν προβλήματα με το αυτοκίνητό τους μετά την αλλαγή.

 

Το E10 εισήχθη τον Σεπτέμβριο 2021 και έγινε το νέο πρότυπο για την αμόλυβδη βενζίνη, με το E5 να επαναπροσδιορίζεται ως «super» κατηγορία.

 

Υπολογίστηκε ότι περίπου 600.000 οχήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο δεν είναι συμβατά με το νέο καύσιμο, συμπεριλαμβανομένων πολλών παλαιότερων αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών.

 

Οι Οδηγοί στο Ηνωμένο Βασίλειο αναφέρουν ότι ξοδεύουν περισσότερα χρήματα για βενζίνη από την εισαγωγή του καυσίμου E10 νωρίτερα τον περασμένο μήνα. Αρκετοί οδηγοί ισχυρίστηκαν πως χρειάστηκε να «ξαναγεμίσουν δύο φορές πιο γρήγορα» κάτω από τη νέα σύνθεση, καθώς αντιλήφθηκαν ότι τα αυτοκίνητά τους «έπιναν» τη νέα βενζίνη και ήταν μπερδεμένοι γιατί το αυτοκίνητό τους ξαφνικά καταναλώνει περισσότερο καύσιμο.

 

Παρά το χαμηλότερο κόστος και τον «πράσινο» χαρακτήρα της, υπάρχει η ανησυχία για την ποιότητα της Ε10, πλεονεκτήματα – μειονεκτήματα και φόβος για μακροπρόθεσμα υψηλότερα κόστη δημιουργούν σκεπτικισμό προς τους καταναλωτές, παραμένοντας επιφυλακτικοί.

 

Tags:

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *