Type to search

Α1 Μπάσκετ Γυναικών: Μήπως αντιμετωπίζεται πιο ερασιτεχνικά από ότι θα άρμοζε;

ΜΠΑΣΚΕΤ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ

Α1 Μπάσκετ Γυναικών: Μήπως αντιμετωπίζεται πιο ερασιτεχνικά από ότι θα άρμοζε;

Share

Πηγή φωτογραφίας:https://www.novasports.gr/sport/mpasket/event/ellada-basketball-a1-women/article/11778570/olympiakos-panathinaikos-tin-pempti-13-5-metatethike-o-protos-telikos/

Επιμέλεια: Βαγγέλης Γεωργίου

Το πρωτάθλημα της Α1 Εθνικής Κατηγορίας Καλαθοσφαίρισης Γυναικών φαίνεται πως αντιμετωπίζεται ακόμα πιο ερασιτεχνικά από ότι θα άρμοζε με την απουσία εγκεκριμένου τεχνικού εξοπλισμού στον πρώτο τελικό της αναμέτρησης του Ολυμπιακού με τον Παναθηναϊκό στο «Στάδιο Είρηνης και Φιλίας» σύμφωνα με την σημερινή απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής Διαιτησίας.

Πριν ξεκινήσουμε να καταγράψουμε κάποιες προσωπικές σκέψεις πάνω σε ένα πολύ λεπτό θέμα (και το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη σε πρωτόδικο βαθμό καθώς αναμένεται η ένσταση του Ολυμπιακού σε διάστημα 48 ωρών μετά και την απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής Διατησίας να εγκρίνει το αίτημα της διοίκησης Παναθηναϊκού να μετρήσει ως εμπρόθεσμo το σούτ) να αναφέρουμε πως από την κατάσταση αυτή πλήττεται ακόμα περισσότερο το γυναικείο μπάσκετ καθώς και το αντιπροσωπευτικό συγκρότημα.

Να θυμίσουμε πως το παιχνίδι της 14ης Μάιου ανάμεσα στον Ολυμπιακό και τον Παναθηναϊκό για τον πρώτο τελικό του γυναικείου πρωταθλήματος «σημαδεύτηκε» από την τελευταία επίθεση «των πράσινων» με το καλάθι της Aμερικανίδας πάουερ φόργουορντ Τσάστιτι Ρίντ να δημιουργεί ερωτηματικά εάν θα έπρεπε η όχι να μετρήσει με το σκορ να είναι στο 72-70 υπέρ «των ερυθρολεύκων»

Σίγουρα σε αυτό το σημείο θα τεθεί εύλογα το ερώτημα πως έδω πλήττεται ο ερασιτεχνικός αθλητισμός σε όλα τα αθλήματα από την στιγμή που τα μόνα πρωταθλήματα που διεξάγονταν στην περίοδο της καραντίνας συμπεριλαμβάνονται στις επαγγελματικές κατηγορίες του ποδοσφαίρου, του μπάσκετ και πολύ αργότερα του βόλεϊ σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη (στην οποία τα πρωταθλήματα πέρα του ποδοσφαίρου και του μπάσκετ διεξάγονταν κανονικά) και Ολυμπιακός και Παναθηναϊκός έχουν πάρει την μερίδα του λέοντος;

Η απάντηση δεν θα μπορούσε να δοθεί αναλυτικά σε αυτό το σημείο καθώς ένα τέτοιο ζήτημα απαιτεί την αντίστοιχη έρευνα και κατάθεση απόψεων. Ωστόσο η ερώτηση χωρίζεται σε δυο σκέλη και το δεύτερο θα μπορούσε να απαντηθεί μέσω τριών ερωτημάτων.

Ας αρχίσουμε με το πρώτο ερώτημα. Εάν δημιουργείται αυτό το πρόβλημα μεταξύ δυο ομάδων που προσελκύουν την μεγαλύτερη προσοχή από την πλευρά των οπαδών στο γυναικείο μπάσκετ και όχι μόνο τότε πόσο μεγαλύτερο θα μπορούσε να είναι το πρόβλημα;.

O Ολυμπιακός και Παναθηναϊκός είναι από τις ομάδες που προσπαθούν να βάλουν τα περισσότερα χρήματα για μεταγραφές και ενίσχυση της ομάδας προσπαθώντας να εκπροσωπήσουν το Ελληνικό Γυναικείο Μπάσκετ.

Με τον Ολυμπιακό να αγωνίζεται από την σεζόν 2016-2017 σε ευρωπαϊκές διοργανώσεις  καταφέρνοντας να φτάσει μέχρι την περσινή χρονιά να φτάσει στην φάση των «16» του EuroCup (δεύτερη τη τάξει κατηγορία).

Ενώ από πλευράς  Εuroleague Women (δεύτερη ομάδα μετά το Σπόρτινγκ και την 3η θέση την σεζόν 1990-1991 και 4η την σεζόν 1991-1992) κατάφερε να τερματίσει στον δεύτερο όμιλο στην τελευταία θέση την σεζόν 2018-2019. Με τον Παναθηναϊκό να συμμετέχει για τελευταία φορά την περίοδο 2000-2001 στην Εuroleague Women σταματώντας και εκείνος στην «φάση των 16».

Τα συγκεκριμένα ευρωπαϊκά δείχνουν πως οι δυο ομάδες προσπαθούν να επιτύχουν κάτω από δύσκολες συνθήκες ας φανταστούμε και τις υπόλοιπες όχι μόνο της πρώτης κατηγορίας για τις οποίες χρειάζεται να παρακολουθήσεις, το περισσότερο σε κάποιο κανάλι της ίδιας ομάδας. Εάν οι ομάδες γενικά δεν έχουν το επαγγελματισμό τουλάχιστον στην απαραίτητη προβολή τότε ο ερασιτεχνικός αθλητισμός όχι μόνο στο μπάσκετ που είναι η βάση των αθλητικών σωματείων θα πεθάνει.

Ας προχωρήσουμε παρακάτω θα μπορούσε να υπάρχει ο αντίστοιχος επαγγελματισμός από πλευράς Ομοσπονδίας, Επιτροπής Διαιτησίας και των Διοικήσεων, έτσι ώστε να μην αναγκάζονταν οι διαιτητές να δουν την επανάληψη της φάσης του αγώνα για να κρίνουν μία πολύ κρίσιμη φάση από βίντεο του Υoutube από το λάπτοπ του δημιοσιογράφου που κάλυπτε τον αγώνα για το κανάλι του Oλυμπιακού;.

Η απάντηση δεν είναι εύκολη καθώς δεν ξέρουμε τι είχε συζητηθεί πριν την διεξαγωγή του αγώνα αλλά εάν ταιριάξουμε το ρεπορτάζ του basketa.gr και την απόφαση της Κέντρικης Επιτροπής Διατησίας με κάθε επιφύλαξη ως προς το εάν είναι έγκυρο το συμπέρασμα μας εάν προβαλλόταν το παιχνίδι από κανάλι τηλεόρασης και όχι διαδικτυακά τότε το πρόβλημα του επαγγελματικού ριπλέι θα είχε λυθεί καθώς όταν ένα παιχνίδι διεξάγεται κάτω από τους όρους της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης θα πρέπει να τηρηθούν όλα στο πλαίσιο κανονισμών της. Από την πλευρά της η ΚΕΔ και οι δυο Διοικήσεις δεν θα μπορούσαν να μεριμνήσουν από την δική τους αρμόδια θέση για το πως και με ποιες συνθήκες θα διεξαχθεί αγώνας;

Σύμφωνα με το basketa.gr «το συμβόλαιο που έχει υπογράψει η ΕΡΤ με την Ομοσπονδία, κάνει την Κρατική Τηλεόραση κάτοχο των δικαιωμάτων προβολής όλων των πρωταθλημάτων της ΕΟΚ» οπότε την κύρια ευθύνης προβολής δεν έχει και η ΕΡΤ;

Ακόμα και εάν παροικείται για θέμα προβολών που δεν αντιμετωπίστηκε με τρόπο επαγγελματικό, ο οποίος είναι ένας άλλος επιμέρους παράγοντας. Το βίντεο του αγώνα στο youtube στην κανονική ροή «έδειξε» 22 χιλιάδες προβολές μέχρι στιγμής που γράφεται αυτό το άρθρο. Υστερα από τα γεγονότα οι προβολές εκτοξεύθηκαν στις 150.645 προβολές.

Παράλληλα γιατί πρέπει το γυναικείο μπάσκετ να προβάλλεται μόνο, όταν είναι σε επίπεδο γυναικών τελικής φάσης μεγάλης διοργάνωσης (φέτος την προκριματική φάση την μετέδωσε το επίσημο κανάλι της FIBA χωρίς ήχο).

Από την στιγμή που η ομάδα έχει καταφέρει να προκριθεί για 10η φορά στην ιστορία της σε τελική φάση Ευρωπαϊκόυ πρωταθλήματος καθώς και 7 μπασκετμπολίστριες από την Α1 Εθνική και 2 από την Α2 έπαιξαν στα λεγόμενα παράθυρα όπως:

Ιωάννα Διέλλα  (Παναθηναϊκός), Αγγελική Νικολοπούλου (Ολυμπιακός), Άννα Σπυριδοπουλου (Ολυμπιακός), Ελενη Μποσγανά (Kρόνος Αγίου Δημητρίου) (A1), Aννα Σταματολαμπρου (Ολυμπιακός),

Διονυσία Αλεξανδρή (Oλυμπιακός), Ιωάννα Χατζηλεοντή (Γ.Σ Ιλιούπολης) (Α2), Aγγελική Βιντζιλαίου (ΠΑΣ Γιάννινα) (Α1) και Δανάη Παπαδοπούλου (Παναθλητικός Συκέων) (A2) πέρα από εκείνες που αγωνίζονται πόσο μειώνεται η προσπάθεια της Εθνικής.

Αξίζει να αναφερθεί πως διαδικτυακά προβλήθηκε και το Final Four Γυναικείου Κυπέλου στα Χανιά από τις 22 εώς 24 Μαρτίου από το κάναλι της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης.

Αποκορύφωμα ήταν η πρόκριση της Εθνικής Γυναικών στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα του 2021 της Γαλλίας και της Ισπανίας. Με την ΕΡΤ που έχει τα τηλεοπτικά δικαιώματα απούσα ακόμα και στον πιο κρίσιμο αγώνα απέναντι στην Βουλγαρία.

Συμπερασματικά μπορεί να ειπωθεί μέχρι στιγμής πως ο ερασιτεχνικός αθλητισμός βρίσκεται ακόμα μια φορά μετά και την καραντίνα σε δεινή θέση.

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΟΚ

Σας ενημερώνουμε ότι, μετά την απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής Διαιτησίας της ΕΟΚ, ο αγώνας μεταξύ των σωματείων Παναθηναϊκός ΑΟ-Ολυμπιακός ΣΦΠ που ήταν προγραμματισμένος για τις 16 Μαΐου για την Δ’ φάση (play off) του Πρωταθλήματος της Α1 Εθνικής κατηγορίας γυναικών αναβάλλεται

https://www.basket.gr/2021/05/16/%ce%b1%ce%bd%ce%b1%ce%ba%ce%bf%ce%af%ce%bd%cf%89%cf%83%ce%b7/

ΤΟ ΣΚΕΠΤΙΚΟ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ

Στη συγκεκριμένη περίπτωση από τα προσαγόμενα αποδεικτικά στοιχεία (αρθρ 55 Κανονισμού Πρωταθλημάτων ΕΟΚ) που βρίσκονται στον φάκελο της κρινόμενη ενστάσεως, ήτοι (α) το φύλλο του επίδικου αγώνα, (β) το έγγραφο από 14.05.2021 υπόμνημα του ενιστάμενου Σωματείου, (γ) την έκθεση-αναφορά του κομισάριου του επίδικου αγώνα κ. ΒΙΔΑΛΗ ΘΕΟΔΩΡΟΥ, (δ) τις εκθέσεις – αναφορές των διαιτητών του αγώνα κκ ΤΣΑΡΟΥΧΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ, ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ και ΚΑΛΔΙΡΗ ΑΡΓΥΡΙΟΥ, (ε) την μελέτη της μαγνητοφώνησης video του επίδικου αγώνα (στ) τις εκθέσεις των κριτών του αγώνα κκ. Αναστασόπουλου Μάριου, Πάλλα Στυλιανού, Κουτσομήτρου Κωνσταντίνου προκύπτει ότι:

Η απόφαση ακύρωσης του καλαθιού που πέτυχε η αθλήτρια (REED) της ενιστάμενης ομάδας κατά τη λήξη του χρόνου του αγώνα ελήφθη από τους διαιτητές κατόπιν χρήσης μη εγκεκριμένου τεχνικού εξοπλισμού. Οι διαιτητές του αγώνα διατείνονται στις εκθέσεις τους ότι η αρχική απόφασή τους εντός του αγωνιστικού χώρου ήταν η ακύρωση του καλαθιού και απλώς επιβεβαίωσαν την απόφασή τους αυτή με τη χρήση του μη εγκεκριμένου τεχνικού εξοπλισμού. Ο ισχυρισμός αυτός, ωστόσο, δεν επιβεβαιώνεται από την επισκόπηση του βίντεο του αγώνα.

Ειδικότερα, τη στιγμή της επίτευξης του καλαθιού ο Γ’ διαιτητής Καλδίρης εμφανώς υποδεικνύει στη γραμματεία του αγώνα την κατακύρωση του καλαθιού κάνοντας χρήση του προβλεπόμενου από τον επίσημο κανονισμό της FIBA σήματος. Εν συνεχεία ακολουθεί σύσκεψη των διαιτητών εντός του αγωνιστικού χώρου, η οποία ολοκληρώνεται χωρίς την γνωστοποίηση απόφασης προς την γραμματεία και τους διαγωνιζόμενους. Κατά συνέπεια η μόνη απόφαση των διαιτητών εντός του αγωνιστικού χώρου ήταν η καταμέτρηση του καλαθιού από τον τρίτο διαιτητή.

Αν κατά τη διάρκεια της σύσκεψης των διαιτητών εντός του αγωνιστικού χώρου είχε ληφθεί απόφαση ακύρωσης του καλαθιού, η απόφαση αυτή θα έπρεπε να είχε γνωστοποιηθεί επισήμως από την Crew Chief με τη χρήση του προβλεπόμενη σήματος ακύρωσης καλαθιού. Οι διαιτητές του αγώνα αναφέρουν ότι η απόφαση της διαιτητικής ομάδας ήταν η ακύρωση του καλαθιού η οποία και επικυρώθηκε από την Crew Chief. Κάτι τέτοιο όμως δεν αποδεικνύεται ότι συνέβη, αφού ουδόλως γνωστοποιήθηκε εντός του αγωνιστικού χώρου απόφαση των διαιτητών περί ακύρωσης του καλαθιού, όπως προκύπτει από το οπτικοακουστικό υλικό του αγώνα. Αντιθέτως αποδεικνύεται ότι η αρχική απόφαση κατακύρωσης του καλαθιού άλλαξε κατόπιν χρήσης του μη εγκεκριμένο τεχνικού εξοπλισμού.

Η ως άνω ακολουθηθείσα διαδικασία ακύρωσης του καλαθιού δεν βρίσκει έρεισμα στον προαναφερθέντα επίσημο κανονισμό της FIBA και στον κανονισμό χρήσης ΣΣΕ (instant replay) καθώς έλαβε χώρα με τη χρήση μη εγκεκριμένου τεχνικού εξοπλισμού.

Συνεπώς η υπό κρίση ένσταση είναι βάσιμη κατ’ ουσία και πρέπει να γίνει δεκτή.

Πηγή: https://www.sport-fm.gr/article/basket/a1-gunaikwn-to-skeptiko-tis-apofasis-tis-ked/4179196

Για ρεπορτάζ basketa.gr βλέπε:

https://basketa.gr/%CE%B7-%CE%B4%CE%B9%CF%80%CE%BB%CE%AE-%CE%AC%CF%81%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CF%81%CF%84-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%B3%CF%85%CE%BD%CE%B1%CE%B9%CE%BA%CE%B5/

Ο πρώτος τελικός

 

 

 

 

 

 

Tags:

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *