Type to search

01/05/1994: Η ματωμένη πρωτομαγιά που έγινε ορόσημο για την ασφάλεια των μονοθεσίων της F1

F1 ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

01/05/1994: Η ματωμένη πρωτομαγιά που έγινε ορόσημο για την ασφάλεια των μονοθεσίων της F1

Share

Το ημερολόγιο έδειχνε Κυριακή 1 Μαΐου 1994. Η πίστα της Ίμολα στο Σαν Μαρίνο είχε φορέσει τα γιορτινά της προκειμένου να φιλοξενήσει τον τρίτο από τους δεκαέξι αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Φόρμουλα 1 με τον Μίκαελ Σουμάχερ να έχει κερδίσει τους δύο πρώτους αγώνες της χρονιάς(Βραζιλία,GP Eιρηνικού) και είχε ξεφύγει δεκατρείς ολόκληρους βαθμούς από τον Ρούμπενς Μπαρικέλο που είχε μόλις επτά έναντι είκοσι του μετέπειτα επτάκις παγκόσμιου πρωταθλητή.Το συγκεκριμένο γκράν πρι ωστόσο θα μείνει στην ιστορία ως ο αγώνας που έγινε ορόσημο για την ασφάλεια των μονοθεσίων της f1 μελλοντικά.Συγκεκριμένα δύο θάνατοι κατεγράφησαν τότε αλλά μόνο ο ένας έγινε πασίγνωστος…

 

30/04/1994:Ο θάνατος του Ρόναλντ Ρατζενμπέργκερ

Κατά τη διάρκεια της δεύτερης περιόδου των κατατακτηρίων δοκιμών ο οδηγός της Σίμτεκ-Φόρντ Ρόναλντ Ρατζενμπέργκερ προσέκρουσε με ταχύτητα 315 χιλιομέτρων την ώρα,στην στροφή Villeneuve Curva.Η σύγκρουση ήταν τόσο σφοδρή,ώστε ο εμπρός τροχός μπήκε μέσα στο κόκπιτ και προκάλεσε ρήξη αορτής και κάταγμα κρανίου στον Αυστριακό πιλότο.Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο Maggiore στην Μπολόνια της Ιταλίας όπου διαπιστώθηκε ο θάνατος του.Η επίσημη αιτία θανάτου του σύμφωνα με το ιατρικό ανακοινωθέν που εξέδωσε το νοσοκομείο ήταν κάταγμα κρανίου.Το σοκ που προκλήθηκε στην ομάδα ήταν τόσο μεγάλο που έφτασε σε σημείο να κάνει δεύτερες σκέψεις για την συμμετοχή της Σίμτεκ-Φόρντ στον αγώνα της Κυριακής.Ο άνθρωπος που μετέπεισε τους ανθρώπους της ομάδας ήταν ο άλλοτε επικεφαλής της Φόρμουλα 1 Μπέρνι Έκλεστοουν.Εν κατακλείδι ο θάνατος του Ρόναλντ Ρατζενμπέργκερ μνημονεύεται από ελάχιστους φίλους του σπορ.

 

01/05/1994:Η μέρα που παρέλυσε ολόκληρος ο πλανήτης

Μετά τον θάνατο του Ρατζενμπέργκερ και τον σοβαρότατο τραυματισμό του Ρούμπενς Μπαρικέλο ο Άιρτον Σένα παρακαλούσε να αναβληθεί ο αγώνας κλαίγοντας.Φαίνεται ότι είχε κάποιο προαίσθημα ότι κάτι πολύ κακό θα συμβεί.Εκείνη την αποφράδα Κυριακή ο Βραζιλιάνος οδηγός της Γουίλιαμς εκκινούσε από την πρώτη θέση και ήταν αδιαφιλονίκητο φαβορί για να κερδίσει τον αγώνα.Το ρολόι έδειχνε 15:17 ώρα ελλάδας.Ο Άιρτον Σένα ερχόταν με φόρα για να ξεκινήσει τον 8ο γύρο.Λίγο πριν την είσοδο του στην στροφή Tamburello χάνει τον έλεγχο του μονοθεσίου του και πέφτει με σφοδρότητα πάνω στον προστατευτικό τοίχο.Ανασύρθηκε χωρίς να έχει τις αισθήσεις του και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο για του παρασχεθούν οι πρώτες βοήθειες.Δυστυχώς δύο ώρες αργότερα άφησε την τελευταία του πνοή.Το νέο διαδόθηκε αστραπιαία σε ολόκληρο τον κόσμο και ο θρήνος ήταν αβάσταχτος στο Σάο Πάολο,την ιδιαίτερη πατρίδα του,με χιλιάδες οπαδούς του να σπεύδουν στο πατρικό του σπίτι κλαίγοντας και θρηνώντας.Ο τότε πρόεδρος της Βραζιλίας Ιταμάρ Φράνκο κήρυξε τριήμερο εθνικό πένθος και διέθεσε το προεδρικό αεροπλάνο διαθέσιμο στην οικογένεια του για την μεταφορά της σορού του. Η κηδεία του έγινε τρεις μέρες αργότερα και περισσότεροι από 200.000 ήταν παρόντες με 2.500 αστυνομικούς να είναι παρόντες για να μπορέσουν να ελέγξουν το πλήθος.Την επόμενη μέρα τελέστηκε η κηδεία του Ρόναλντ Ρατζενμπέργκερ…

 

Αμέσως μετά τον θάνατο του Άιρτον Σένα ορίστηκε δικάσιμος λόγω του ότι το τιμόνι της FW16 έσπασε αδικαιολόγητα και τελικά κέρδισαν την δίκη πολλά χρόνια μετά.Χάθηκε όμως ένας τεράστιος θρύλος της Φόρμουλα 1 ο οποίος είχε πολλά να δώσει ακόμα.Ήταν μόλις 34 ετών…

 

Επιμέλεια κειμένου:Χρήστος Κονδύλης

Tags:

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *