powered by: ΚΕΝΤΡΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Σερβία : Χάνει την πρεμιέρα ο Μπιέλιτσα
Η Σερβία θα στερηθεί τον Νεμάνια Μπιέλιτσα στην πρεμιέρα του Μουντομπάσκετ με την Αγκόλα, εξαιτίας προβλήματος στο γόνατο.
Ατλέτικο και Μονακό διεκδικούν Ικάρντι

Μαδρίτη και Πριγκιπάτο διεκδικούν τον φευγάτο από την Ίντερ Μάουρο Ικάρντι.

Εφημερίδες και Ηλεκτρονική ενημέρωση

11/2/2010, 21:59,
  



Την τελευταία δεκαετία η ενημέρωση μέσω διαδικτύου κερδίζει καθημερινά όλο και περισσότερο κοινό. Έχοντας το πλεονέκτημα της αμεσότητας και της ελαχιστοποίησης του χρόνου που απαιτείται για την επαφή με την καθημερινότητα,ο ηλεκτρονικός Τύπος έχει αποκτήσει τους δικούς του αναγνώστες συγκριτικά με τον γραπτό. 



Επιχειρώντας προσέγγιση στη σχέση των καθημερινών εντύπων και της παροχής υπηρεσιών και ειδήσεων από τις ιστοσελίδες, ειδικά στον χώρο της αθλητικής ενημέρωσης, απευθυνθήκαμε στον Μιχάλη Τσόχο, διευθυντή της Sportday.

Κάνοντας σύγκριση μεταξύ ηλεκτρονικού και έντυπου τύπου ποια πρόβλεψη μπορείτε να κάνετε για τη επόμενη μέρα;

"Η επόμενη μέρα θα είναι δύσκολη. Θα υπάρξει συρρίκνωση, αλλά όχι εξαφάνιση του γραπτού Τύπου , γιατί εξελίσσεται, διαμορφώνεται και προσαρμόζεται στη σημερινή πραγματικότητα. Έχει μάθει να ζει με τον ηλεκτρονικό Τύπο. Θα το αντιμετωπίσει όπως αντιμετώπισε πριν από 20 χρόνια τη λαίλαπα της ιδιωτικής τηλεόρασης. Έτσι θα γίνει και με την καταιγίδα του internet και των sites. Θα τον περιορίσει, θα του δημιουργήσει πληγές, αλλά σε καμία περίπτωση δε θα τον σβήσει από το χάρτη."

Θεωρείτε πως είναι θεμιτό να έχουν τους ίδιους Συντάκτες οι εφημερίδες και τα sites;

"Αυτό είναι επιλογή του κάθε Μέσου, πώς θα το διαχειριστεί."

Υπάρχει κίνδυνος να χάσουν, μελλοντικά, οι εφημερίδες τις μεγάλες υπογραφές τους λόγω καλύτερων επαγγελματικών προσφορών και συνθηκών από τις ιστοσελίδες;

"Νομίζω πως θα υπάρξει πάντρεμα, όπως γίνεται και σήμερα. Θα υπάρχουν «φίρμες» που θα γράφουν μόνο για τον έντυπο ή μόνο για τον ηλεκτρονικό Τύπο, αλλά θα υπάρξουν μεγάλα ονόματα που θα συνεργάζονται και με τα δύο."

Πώς μπορούν οι εφημερίδες να προστατεύσουν το περιεχόμενό τους και τα αποκλειστικά τους θέματα. Αρκεί η αναφορά πχ όπως έγραψε η Sportday;
 
"Εξαρτάται πάντα από το έμψυχο δυναμικό των εφημερίδων. Αν κρατήσουν τους καλούς ρεπόρτερ, θα έχουν και τις μεγάλες ειδήσεις."

Λαμβάνοντας υπόψη ότι η εφημερίδα αποκτάται έναντι κάποιου αντιτίμου σε αντίθεση με την πρόσβαση στα sites, ποιος θεωρείτε πως είναι ο λόγος που ακόμα το κοινό μένει πιστό σε αυτή τη σχέση;

"Η ποιότητα τους. Δε συγκρίνεται ακόμα με αυτή των sites. Οι ιστοσελίδες, το ραδιόφωνο και η τηλεόραση έχουν μεγαλύτερη αμεσότητα, ενώ οι εφημερίδες έχουν μεγαλύτερη διεισδυτικότητα. Όσο διατηρούν αυτό το πλεονέκτημα, θα συνεχίσουν να στέκονται."

Θεωρείτε ότι το κοινό, ειδικά αυτό το μεγάλο των αστικών κέντρων, έχει το χρόνο στην καθημερινότητα του να διαβάσει και να μελετήσει μια πολυσέλιδη έκδοση;

"Να διαβάσει ολόκληρη την εφημερίδα, όχι. Εξάλλου, είναι ελάχιστοι οι αναγνώστες που διαβάζουν ολόκληρη την εφημερίδα, σε σχέση με αυτούς που την ξεφυλλίζουν. Οι περισσότεροι διαλέγουν 3-4 θέματα. Το ζήτημα είναι να καλύπτεις όλα τα γούστα για να έχεις τη δυνατότητα να σε επιλέγουν περισσότεροι αναγνώστες ."

Πως λειτουργεί η παραδοσιακή σχέση της συνήθειας, με την εφημερίδα που επιλέγει ο αναγνώστης βλέποντάς την στο περίπτερο , σε σύγκριση με την εύκολη πρόσβαση στις ιστοσελίδες;

"Είναι και αυτό ένα μέρος της συνήθειας. Κάποιοι έχουν συνηθίσει να τις βλέπουν στο περίπτερο και μετά να τις διαβάζουν. Κάποιοι άλλοι έχουν μάθει να τις βλέπουν μόνο στα sites και να μην τις αγοράζουν. Αυτό δεν τις κάνει σε καμία περίπτωση κακό, δε νομίζω όμως να τις κάνει και καλό."

Τι είναι αυτό που μπορεί να κάνει έναν αναγνώστη να σταματήσει να αγοράζει μια εφημερίδα;

"Ο χρόνος που διαθέτει είναι το πρώτο. Το δεύτερο είναι πως βομβαρδίζεται όλη τη μέρα από ειδήσεις. Είτε από το ραδιόφωνο, είτε από την τηλεόραση, είτε από το ιντερνέτ. Αυτό κάνει μικρότερη την ανάγκη να αγοράσει μια εφημερίδα, ειδικά από τη στιγμή που δεν έχει πολύ ώρα να τη διαβάσει."

Πως μπορεί να διατηρηθεί η μοναδικότητα της εφημερίδας και να εξελιχθεί σε εμφάνιση και περιεχόμενο, ώστε να εξακολουθήσει να είναι επιλογή για το κοινό και να θεωρείται εμπορική για τη διαφημιστική αγορά;

"Δεν θα είναι εύκολο. Θα παίρνουν, όμως, πάντα ένα σημαντικό κομμάτι που τους ανήκει τόσο στον κόσμο, όσο και στο μερίδιο της διαφημιστικής αγοράς".

Πιστεύετε ότι οι εφημερίδες θα πρέπει να αρχίσουν να απευθύνονται σε ένα πιο εξειδικευμένο κοινό με αφιερώματα και αναλύσεις;

"Ήδη έχει υπάρξει αυτή η εξειδίκευση. Κάτι το οποίο βλέπουμε πολύ έντονα στον περιοδικό Τύπο, όπου μπορεί κανείς να βρει οτιδήποτε θέλει".

Μπορούν οι εφημερίδες να αντιμετωπίσουν ή να επεξεργαστούν με διαφορετικό τρόπο την επικαιρότητα; Δηλαδή με τα followup των ειδήσεων, την άποψη και το σχόλιο. Είναι αυτό το επόμενο βήμα;

"Είναι πολλά τα κριτήρια. Σίγουρα παίζει ρόλο η αρθογραφία, το ρεπορτάζ, η είδηση, ακόμα και η πληροφορία, για το στοίχημα στον αθλητικό Τύπο. Πρόκειται για ένα πάζλ. Είναι πολλοί λίγοι αυτοί που παίρνουν πλέον εφημερίδα για ένα μόνο πράγμα. Την παίρνουν για ένα σύνολο πραγμάτων. Απλά ο καθένας την διαβάζει για κάτι διαφορετικό".

Παρατηρούμε ότι τα πολιτικά φύλλα προωθούν μια εβδομαδιαία σούπερ έκδοση, εμπλουτισμένη με ένθετα , προσφορές, περιοδικά αλλά και με μεγάλη απόκλιση τιμής σε σχέση με τα καθημερινά φύλλα. Παρόμοια βήματα γίνονται και από κάποιες αθλητικές εφημερίδες. Αυτά τα βήματα μπορούν να καταλήξουν σε υπερεκδόσεις και στο χώρο των αθλητικών φύλλων;

"Ο τρόπος με τον οποίο χειρίστηκαν τα μεγάλα συγκροτήματα τον κυριακάτικο Τύπο, έχω την εντύπωση πως ήταν λανθασμένος. Επί της ουσίας, έφτασαν στο σημείο να μην πουλούν εφημερίδα, αλλά διάφορα άλλα πράγματα. Βιβλία, cd, κουπόνια, αυτοκίνητα. Νομίζω ότι αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί για πολύ, γιατί βάζει τις επιχειρήσεις μέσα. Πιστεύω πως όταν αυτό σταματήσει ή περιοριστεί, σε σχέση με το βαθμό που είναι σήμερα, ο Τύπος θα αντιμετωπίσει ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα. Ειδικά ο κυριακάτικος Τύπος. Δεν νομίζω πως αυτό που δεν αποτέλεσε λύση για τον πολιτικό Τύπο, θα αποτελέσει λύση για τον αθλητικό. Να πάμε δηλαδή σε μια λογική εξωπραγματικών προσφορών το Σαββατοκύριακο, άσχετες με το αθλητικό περιεχόμενο της εφημερίδας, κάτι που αναγκαστικά θα ανεβάσει το κόστος και την τιμή. Είναι ευκαιριακή λύση και όχι διαχρονική. Δεν πιστεύω πως στον αθλητικό Τύπο θα συμβεί κάτι ανάλογο. Άλλωστε, στον δικό μας χώρο, με εξαίρεση 2-3 εφημερίδες, οι υπόλοιπες δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα για τέτοιες κινήσεις"

Ο Μιχάλης Τσόχος είναι 35 ετών. Σπούδασε δημοσιογραφία στην σχολή του ΑΝΤ1 και στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ. Εργάστηκε στο ΦΩΣ, στην εφημερίδα Sportime σαν Αρχισυντάκτης και είναι Διευθυντής στην εφημερίδα Sportday από την πρώτη μέρα της έκδοσης της. Επίσης είναι στέλεχος του ραδιοσταθμού Sport-fm.

Συνεργάστηκαν οι: Κωνσταντίνος Ματής, Αντώνης Αραβαντινός, Πάνος Καραγιάννης, Αλέξανδρος Βέλμαχος, Κωνσταντίνος Συγγούνας, Παναγιώτης Κανελλόπουλος, Χρήστος Έξαρχος, Μαρίνος Ραυτόπουλος

Home  |  Συνεντεύξεις  |  Ειδήσεις  |  Αφιερώματα  |  Παρασκήνια  |  Video  |  Photostory  |  Επικοινωνία  |  
  |  Copyright 2019 Sportreview.gr  |  designed & developed by WebWorks