powered by: ΚΕΝΤΡΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Σερβία : Χάνει την πρεμιέρα ο Μπιέλιτσα
Η Σερβία θα στερηθεί τον Νεμάνια Μπιέλιτσα στην πρεμιέρα του Μουντομπάσκετ με την Αγκόλα, εξαιτίας προβλήματος στο γόνατο.
Ατλέτικο και Μονακό διεκδικούν Ικάρντι

Μαδρίτη και Πριγκιπάτο διεκδικούν τον φευγάτο από την Ίντερ Μάουρο Ικάρντι.

Η ιστορική «απάντηση» της Nike στην Adidas

17/7/2018, 12:49,
  



Το ταξίδι στο Παγκόσμιο Κύπελλο της Ρωσίας μονοπώλησε το ενδιαφέρον ολόκληρου του πλανήτη έως το τέλος της διαδρομής, όπου βρήκε την Γαλλία να πανηγυρίζει το τρόπαιο.

Πέραν όμως των συναρπαστικών αναμετρήσεων, δυνατών συγκινήσεων και των ιστοριών που επιφύλασσε το φετινό Μουντιάλ, ξεχωριστό ενδιαφέρον  αποτελεί ένα γεγονός εκτός αγωνιστικών γραμμών. Πιο συγκεκριμένα,  αφορά την ιστορική επίδοση - απάντηση της Nike προς την Adidas και τους υπόλοιπους επιχειρηματικούς ανταγωνιστές της. Η αμερικανική εταιρεία, έπειτα από την απογοητευτική εξέλιξη στο προηγούμενο Μουντιάλ για την ίδια, όπου δεν είχε κάποια χώρα εκπρόσωπο στον μεγάλο τελικό,  κατάφερε φέτος στην Ρωσία οι δύο χώρες (Γαλλία - Κροατία) που διεκδικούσαν το τρόπαιο να βρίσκονται αμφότερες στο πελατολόγιό  της.

Το παραπάνω γεγονός συμβαίνει για πρώτη φορά στην ιστορία της Nike ενώ εξίσου για πρώτη φορά στην ιστορία των Παγκοσμίων Κυπέλλων, σε δύο  διαδοχικούς τελικούς οι χώρες που θα αγωνιστούν φορούν φανέλες με το ίδιο λογότυπο. Στο Μουντιάλ του 2014,  οι φανέλες της Γερμανίας και της Αργεντινής είχαν την υπογραφή της Adidas. Αξίζει να σημειωθεί, ότι η Γερμανική εταιρεία έχει επαναλάβει το εν λόγο γεγονός ακόμη τρεις φορές, το 1978 (Αργεντινή - Ολλανδία), το 1990 (Δυτική Γερμανία - Αργεντινή) και 2014 (Γερμανία - Αργεντινή). Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, Γερμανία και Αργεντινή έχουν την τιμητική τους στην παραπάνω περίπτωση για την Adidas. Επί της ουσίας, η Nike «πλήρωσε» με το ίδιο νόμισμα την μεγάλη της επιχειρηματική αντίπαλο.  

Το ξεκίνημά της αμερικανικής εταιρείας τοποθετείται το 1964 με την ονομασία «Blue Reborn Sport», όμως λίγα χρόνια αργότερα θα αποφασιστεί η μετονομασία της σε Nike (1971), όπου θα ξεκινήσει σιγά - σιγά την δημιουργία της αυτοκρατορίας της. Η πρώτη ποδοσφαιρική της απόπειρα της Nike καταγράφεται το 1971, μέσω της ειδικής σειράς παπουτσιών με την ονομασία «H Nike». Το κόστος αγοράς ήταν 16,95 δολάρια (14,47 ευρώ), όμως δεν θα έχει ιδιαίτερη επιτυχία  διότι δεν ήταν ιδιαίτερα ανθεκτικό σε βροχή και κρύο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, η Nike να απομακρυνθεί για λίγο από το ποδόσφαιρο και να επικεντρωθεί κυρίως στην δημιουργία παπουτσιών για το τένις, το τρέξιμο και το μπάσκετ.

 Ορισμένα κομβικές ημερομηνίες, που θα βοηθήσουν στην μετέπειτα επιχειρηματική της «εκτόξευση» μπορούν να θεωρηθούν:


·         1978, την επιμέλεια των εμφανίσεων της επαγγελματικής ομάδας του Πόρτλαντ και μέσα σε  δύο χρόνια, η Nike κατάφερε να συνάψει συνεργασίες με ακόμα 10 επαγγελματικές ομάδες ποδοσφαίρου και 40 ποδοσφαιριστές.


·         1982, η Άστον Βίλα κατέκτησε το Κύπελλο Πρωταθλητριών με όλους τους ποδοσφαιριστές της να φορούν παπούτσια Nike, την υπογραφή του συμβολαίου με τον θρυλικό επιθετικό Ίαν Ρας ο οποίος έγινε ο πρώτος «σούπερ - σταρ» που μπήκε στο πελατολόγιο της εταιρείας. Επιπλέον, η Σάντερλαντ έγινε η πρώτη ομάδα στην Ευρώπη σε συλλογικό επίπεδο που  θα αγωνιστεί με το λογότυπο της Nike στις φανέλες της. Τέλος, στο Παγκόσμιο Κύπελλο της Ισπανίας, ο Στιβ Άρστιμπαλντ θα γίνει ο πρώτος ποδοσφαιριστής που θα σκοράρει στην διοργάνωση,  φορώντας παπούτσια της Nike.


·         To 1993, η Μια Χαμ γίνεται η πρώτη γυναίκα ποδοσφαιριστής που υπογράφει συμβόλαιο με την Nike και από τις πρώτες αθλήτριες στις Η.Π.Α όπου θα λάβουν χρηματική αμοιβή βάση του συμβολαίου τους.


·         Το 2002, η δημιουργία της διαφήμισης «επανάσταση» στον χώρο της αθλητικής βιομηχανίας, με κωδικό όνομα «Το μυστικό τουρνουά» για τις ανάγκες προώθησης του Παγκοσμίου Κυπέλλου στα γήπεδα  Κορέας και Ιαπωνίας.

 

Η Nike  πλέον με την φετινή εξέλιξη στο Μουντιάλ, ισχυροποιεί ακόμη περισσότερο την θέση της στην αγορά ενώ ταυτόχρονα στέλνει και ένα ηχηρό μήνυμα στους ανταγωνιστές της ότι επέστρεψε στο ποδοσφαιρικό προσκήνιο.


Επιμέλεια: Γιώργος Μαργέτης



Home  |  Συνεντεύξεις  |  Ειδήσεις  |  Αφιερώματα  |  Παρασκήνια  |  Video  |  Photostory  |  Επικοινωνία  |  
  |  Copyright 2019 Sportreview.gr  |  designed & developed by WebWorks